Elektrikli otomobil devriminde rakiplerine göre geride kalan Volkswagen, Çin’de de büyük bir kan kaybına uğradı. Özellikle 2024 yılı Çin pazarı için elektrikli otomobillerin yükselişine tanık oldu. Benzinli otomobil satışlarının hızla düşmesi, Volkswagen‘in de pazarda kan kaybı yaşamasına neden oldu.
Volkswagen, Çin pazarında elektrikli otomobil satışları nedeniyle eridi
Çin’de elektrikli otomobil satışları, benzinli otomobil satışlarının önüne geçmiş durumda. Bu büyük yükseliş ise pazarda tüm dengeleri değiştirdi. Volkswagen yıllarca Çin pazarında açık ara en çok otomobil satan markaydı. Ancak son iki yılda artan elektrikli otomobil satışları, tüm dengeleri de değiştirmiş görünüyor.
X platformunda paylaşım yapan TUSİAD Almanya temsilcisi Alper Üçok, Volkswagen’in Çin’de yaşadığı kan kaybıyla alakalı önemli istatistikler paylaştı. Paylaşılan istatistiklere göre Volkswagen, Çin pazarında 2019 yılında 4,2 milyon otomobil sattı.
Süper Lig’in tadı iyice kaçtı… Saha içinden çok saha dışını konuşmaya başladık. Temaşa oyunu futbolun güzelliklerine şahit olmak istiyoruz, ancak keyfimize her hafta limon sıkılıyor. Hakem Halil Umut Meler’e yapılan yumruklu saldırı, İstanbulspor …
Sizce tek bir marka her şeyi yapabilir mi? Samsung ve Mitsubishi gibi Uzak Doğu markaları için bu sorunun cevabı evet gibi görünüyor. Peki bu şirketler neden böyle bir yaklaşım tercih ediyor olabilir?